Stedendriehoek

Spotlight op aanloopstraten en Noorderhaven

ZUTPHEN – Tegenwoordig oriënteert iedereen zich online om te weten wat er in een stad te koop en te beleven is: Waar zijn die leuke bijzondere winkels – de echte pareltjes – te vinden? Waar kan ik lekker lunchen of uitgebreid dineren?

Elk bedrijf en elke organisatie profileert zich op zijn eigen wijze, de een beter en professioneler dan de ander. Omdat niet elk bedrijf daar voldoende tijd en budget voor heeft, is het complete overzicht vaak niet actueel, de promotie niet eenduidig en verliest de ‘zoeker’ zich in een woud van informatie of slecht belichte kiekjes.
De website InZutphen.nl is voor veel inwoners, bezoekers en toeristen een belangrijk en vertrouwd contactmoment voor informatie over de stad, evenementen en activiteiten. Ook vindt de bezoeker er een uitgebreid online overzicht van alle winkels, horeca en locaties voor kunst en cultuur.
Van verschillende bedrijven en organisatie heeft InZutphen mooi beeldmateriaal en relevante informatie beschikbaar, die op de website wordt gepubliceerd. In augustus wordt dit flink aangevuld: alle winkels en bedrijven in de zogenoemde ‘aanloopstraten’ worden in beeld gebracht. Ondernemers in de Nieuwstad, Laarstraat, Spittaalstraat, Lange Hofstraat, Frankensteeg, Marspoortstraat en Groenmarkt krijgen bezoek van een professioneel mediateam van het Zutphense bedrijf Crystal Park. Ook bedrijven in Noorderhaven worden vastgelegd.
De eerste bedrijven staan al op InZutphen.nl en langzaamaan worden de speciale pagina’s gevuld. Van de Nieuwstad is al een aardig overzicht te bekijken via de volgende link: www.inzutphen.nl/aanloopstraten/nieuwstad
De komende weken wordt contact gelegd met ondernemers voor de fotoshoot. Tijdens die shoot worden ook de gegevens genoteerd om een compact (bedrijfs)profiel in tekst samen te stellen. Naast publicatie op www.InZutphen.nl kunnen ondernemers het beeldmateriaal ook zelf inzetten.

Belangrijk voor ondernemers
Deze actie gaat uit van Stichting Zutphen Promotie en wordt mede mogelijk gemaakt door gemeente Zutphen met gelden uit de corona-subsidies om detailhandel en horeca een impuls te geven.
Ondernemers die behoefte hebben aan een aanvullende (korte) bedrijfspresentatie in video, kunnen die tegen meerprijs laten verzorgen en aangeven bij het maken van de afspraak.

Foto: Caitlin Sloot, hier bij Hippe Dingen, en Quinn Oosterbaan zetten alle bedrijven in de aanloopstraten van Zutphen op de foto. (Fotografie: Crystal Park)