Stedendriehoek

Uniek online voetbalmagazine over WEURO2017 met live-experience

STEDENDRIEHOEK – Voor het naderende WEURO2017 hebben Voetbal.com, SportsMinded, Instant Magazine en ViaDesign de handen ineen geslagen voor een vernieuwend initiatief. De organisatie werkte achter de schermen hard aan een online interactief magazine rondom WEURO2017 in Nederland. Het gratis magazine moet het online epicentrum worden als het gaat om het EK Vrouwen. Vrijdag 7 juli vond de release van het gratis, online, interactive magazine plaats.

Met nog negen dagen te gaan tot het eerste fluitsignaal van het EK komen de samenwerkende partijen met een special omtrent het toernooi. Niet alleen met informatie over de 16 deelnemende landen, maar ook de 368 bijbehorende speelsters worden voorgesteld inclusief statistieken.

 

De voetballiefhebber kan de prestaties van de Oranje Leeuwinnen en andere nationale elftallen op de voet volgen via de livetickers in het magazine. Daarnaast is er in het magazine ruimte voor het laatste nieuws en alle denkbare statistieken van het toernooi. Tevens zal Nadine Noordam (Oranje Onder 19) vloggen omtrent het EK. Het magazine is uniek, omdat het de eerste special is dat zowel vooraf, tijdens als achteraf het toernooi up-to-date zal zijn.

 

Maarten Elst, uitvoerend redacteur Voetbal.com: “Net als bij elk ander EK of WK begint het te kriebelen zodra je de eerste gids in handen hebt. Je komt daardoor helemaal in de EK-stemming en het zal dan ook de Oranjekoorts bij menig (vrouwen)voetballiefhebber laten stijgen. Zo negen dagen voor de eerste wedstrijd kunnen de lezers zich inlezen op het EK in eigen land.”

 

Marco van Wijngeeren, owner SportsMinded: “De performance van dit interactive magazine is uniek. Op mobiele devices presteert en presenteert het als een app, zonder dat hiervoor een app gedownload hoeft te worden. Je hoeft slechts www.EK2017.online in te voeren of aan te klikken en de bezoeker kan de pagina’s op zijn gemak bekijken. En als klap op de vuurpijl: tijdens de wedstrijden zal de data live worden bijgehouden.”

 

Naar verwachting zullen de samenwerkende partijen met de online campagne minimaal een miljoen geïnteresseerden van het EK voetbal voor vrouwen bereiken.