Stedendriehoek

Dank aan de zorg

‘Dank aan de zorg’ is een initiatief dat opgezet is door een groep ondernemers en vrijwilligers uit verschillende disciplines en landen. Het platform is in het leven geroepen om dank- & steunberichten te verzamelen en deze direct af te leveren bij zorgmedewerkers overal ter wereld, in ziekenhuizen, klinieken of op andere plekken waar de berichten te zien zullen zijn voor de mensen die het betreft. Om ze te bedanken voor het werken in barre omstandigheden en dat zij onze families helpen terwijl ze niet bij die van zichzelf kunnen zijn, in de strijd tegen corona.

Het doel is om minstens 1 miljoen bedankjes te ontvangen en deze stuk voor stuk af te leveren bij 10 miljoen zorgmedewerkers wereldwijd. Om mensen over dit platform te informeren en aan te moedigen een bericht achter te laten stellen mediabedrijven kosteloos zendtijd en commerciële ruimte beschikbaar. Dankzij hun hulp zal de campagne te zien zijn op TV, in print en out of home media.

Chris Friend, MD bij creatief bureau Iris Amsterdam: “Het is een prachtig project om aan mee te werken. Het platform biedt de mogelijkheid voor het publiek om hun dankbaarheid uit te spreken en om die berichten af te leveren bij de mensen waar deze berichten voor bedoeld zijn. Deze crisis laat zien dat mensen fantastisch zijn. Ons team kan niet helpen aan de frontlinie, maar wel met creatie. Een aantal van de meest getalenteerde creatieven grepen de kans om mee te werken aan dit project met beide handen aan.

Met de kennis en ervaring van het Dank aan de zorg-team hebben we dit kunnen opzetten. Daarnaast hebben de geweldige mensen van Stainless Sound, MassiveMusic en Eyeforce meegeholpen om in slechts enkele dagen een prachtige TV commercial op te nemen, te editen en distribueren.

Het team heeft, samen met alle meewerkende partners, ongelooflijk hard gewerkt aan communicatie- en social media strategieën en creatieve uitingen voor o.a. out of home, digitaal, social en TV. Alles met als voornaamste doel ervoor te zorgen dat de zorgmedewerkers over de hele wereld begrijpen hoe dankbaar we zijn voor alles wat zij voor ons doen. Help alsjeblieft mee door een bericht achter te laten.”

Jasper Mutsaerts van Dank aan de zorg: “De missie van dankaandezorg.nl is om dankbaarheid te tonen aan zorgmedewerkers wereldwijd. dankaandezorg.nl moedigt burgers aan om hun ‘Dankjewel’ bericht achter te laten op het platform, die wij vervolgens afleveren o.a. middels live streams in ziekenhuizen. Tot op heden hebben al ruim 100.000 mensen hun steun- en dankbetuiging gedeeld.”

Damien Hope, Director bij Eyeforce: “In slechts een week tijd hebben we de TV commercial gescript, geproduceerd, gefilmd en geëdit. Het was erg speciaal om te zien hoe bereidwillig mensen waren om mee te helpen aan dit project. Het was een uitdaging om zo snel en met een zeer klein budget iets geweldigs te maken en tegelijkertijd ook alle gezondheidsmaatregelen in acht te nemen. Maar het is gelukt en we zijn trots op het resultaat.”

Ga naar www.dankaandezorg.nl en bedank de hedendaagse helden.