Go Ahead Eagles onderstreept de campagne in de Europa League met een nieuwe, exclusieve kledinglijn in samenwerking met het eveneens uit Deventer afkomstige, internationale kledingmerk Don’t Waste Culture.
Sport
Go Ahead Eagles onderstreept de campagne in de Europa League met een nieuwe, exclusieve kledinglijn in samenwerking met het eveneens uit Deventer afkomstige, internationale kledingmerk Don’t Waste Culture.
Twee werelden, één stad
Don’t Waste Culture (DWC) is vijf jaar geleden opgericht door de jonge Deventer ondernemers Bas Dijkhuis en Karel Kloeze en is snel uitgegroeid tot een internationaal kwaliteitsmerk met verkooppunten in diverse Europese landen. De kleding van DWC is al opgevallen bij voetballers, zangers en andere artiesten die graag hun keuze voor de high end streetwear van Don’t Waste Culture uitdragen.
Een samenwerking uit passie geboren
Met deze nieuwe samenwerking zet DWC een bijzondere stap die past bij de passie en betrokkenheid van creative director Bas Dijkhuis. Hij heeft al 26 jaar een seizoenskaart van Go Ahead Eagles en baseerde de nieuwe collectie dan ook op de rijke cultuur van de Deventer volksclub. De nieuwe collectie is ook een ode aan de stad Deventer.
Van Daventria tot Engelse roots
De kledingcollectie, bestaande uit footbal jerseys, t-shirts, crewnecks, knitwear en jassen wordt in twee delen uitgebracht, waarbij elk deel een eigen thema belicht uit de bijzondere cultuur van de stad én van de Eagles. De eerste drop verschijnt op 19 oktober, een paar dagen voor de Europese thuiswedstrijd van Go Ahead Eagles tegen Aston Villa.
Via de geschiedenis van Daventria (de oude benaming van Deventer) en de Engelse roots van de club, roept deze eerste collectie vooral het gevoel op van saamhorigheid: het gevoel ergens bij te horen. Deze cultuur van verbinding herkent iedere sportliefhebber overal in de wereld en is daarom bij uitstek óók Don’t Waste Culture. De hele campagne start online met de lancering van een video die dit gevoel van verbondenheid perfect weergeeft.
Lancering met exclusief event in Deventer
Om de samenwerking te vieren vindt op zondag 19 oktober van 15:00 tot 18:00 uur een exclusief launch-event plaats bij Dare Fashion in Deventer – een van de winkels waar Don’t Waste Culture al langere tijd mee samenwerkt. Tijdens het event krijgen bezoekers de kans om als eerste de exclusieve collectie te bekijken én deze te laten signeren door spelers van Go Ahead Eagles.
“Deze samenwerking voelt als thuiskomen”
“Deze samenwerking voelt als thuiskomen,” zegt Bas. “We willen met deze collectie laten zien wat er kan ontstaan als creativiteit, trots en passie voor de stad samenkomen.”
“Go Ahead Eagles ís Deventer en deze nieuwe clubkleding laat precies dat gevoel zien – rauw, echt en trots,” aldus Jan Willem van Dop, algemeen directeur van de betaald voetbal organisatie. “Samen met Don’t Waste Culture hebben we iets neergezet dat onze identiteit op een stijlvolle manier uitdraagt. Dat maakt ons enorm trots.”
De collectie is vanaf 19 oktober na 18:00 uur eveneens verkrijgbaar via www.dontwasteculture.com en bij de Fanstore en webshop van Go Ahead Eagles. Geselecteerde retailers in binnen- en buitenland krijgen eveneens de kans om (delen van) de nieuwe kledinglijn aan te bieden.
About Don’t Waste Culture
Don’t Waste Culture is een high-end streetwearmerk uit Nederland, opgericht in 2013, dat bekendstaat om het herdefiniëren van stijl met precisie en creativiteit. Onze missie is om traditionele modegrenzen te doorbreken door kleding te ontwerpen die niet enkel wordt gezien als kledingstuk, maar als kunst — geheel in lijn met onze slogan: “Treated like art, developed for the few.”