Stedendriehoek

‘Veel betekenen voor bestemming Veluwe’

APELDOORN – Per 1 april start Reinou de Haan als Merkleider bij VisitVeluwe. Zij volgt hiermee Bastiaan Overeem op, die een nieuwe functie bij NBTC Holland Marketing in Den Haag krijgt.

Reinou de Haan (1975) was de afgelopen jaren hoofd Economische Zaken bij de Gemeente Apeldoorn en projectleider van onder andere de Giro d’Italia, Serious Request en de landelijke intocht van Sinterklaas. Als Merkleider wordt zij integraal verantwoordelijk voor alle activiteiten die VisitVeluwe, als onderdeel van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, uitvoert voor en met de Veluwe.

Directeur Herre Dijkema is verheugd over de aanstelling van Reinou de Haan: “Zij heeft de afgelopen jaren veel ervaring opgebouwd op het snijvlak publiek-privaat en ze is goed op de hoogte van de Veluwesamenwerking, de Veluwe-agenda en het netwerk dat daarbij hoort. Haar ervaring met concrete projecten enerzijds en strategische vraagstukken anderzijds is voor ons werk en netwerk van grote toegevoegde waarde. Ik kijk met veel plezier uit naar onze samenwerking en de wijze waarop zij samen met mij de relatie met onze gemeenten, toeristisch-recreatief bedrijfsleven en overige (inter)nationale stakeholders op de Veluwe verder uitbouwt.”

Reinou de Haan heeft veel zin in haar nieuwe functie: “Met mijn ervaring en functies in de publieke sector ben ik vaak in aanraking gekomen met toerisme, recreatie en de vraagstukken die daarbij horen. Ik ben ervan overtuigd dat ik met die ervaring en mijn persoonlijke kwaliteiten veel kan betekenen voor de organisatie en de bestemming Veluwe.”

De Veluwe is de meest bekende, meest gewaardeerde en best bezochte binnenlandse vakantiebestemming. In 2019 hielden Nederlanders ruim 1,7 miljoen vakanties op de Veluwe en de Veluwerand. Dat brengt ook uitdagingen met zich mee: de natuur op de Veluwe is kwetsbaar en daarom zet VisitVeluwe zich in om bezoekers te inspireren op andere momenten in het jaar en naar andere plekken op de Veluwe te gaan.