Stedendriehoek

Thermen Bussloo blijft ‘dichtbij’

De gasten dagelijks heerlijk in de watten leggen, verwennen en compleet ontzorgen. Alsof de tijd even stilstaat. Dat is waar het team van Thermen Bussloo goed in is, al jaren. Maar toen was daar Corona en was stilstaan ineens geen keuze meer, maar een voorschrift… iets wat de familie Dolman, eigenaren en oprichters van Quality Wellnessresorts, recht in het hart trof. Omdat ze als familiebedrijf niet meer konden doen wat ze het allerliefste doen; positieve energie doorgeven.

Maar het Thermen Bussloo team heeft samen met General Manager Jeroen van der Veen niet bij de pakken neergezeten. Zeker niet! “Meer dan ooit werden we op de proef gesteld. Meer dan ooit moesten we alle zeilen bijzetten. En meer dan ooit hebben we laten zien hoe we toch onze positieve energie konden door blijven geven aan onze medewerkers, gasten en omgeving om ons heen.”

Stilstaan, maar niet stilzitten…

Veerkracht tonen, flexibel zijn en de verbinding opzoeken met gasten en medewerkers stond het afgelopen jaar bij Thermen Bussloo centraal.  “Om die positieve energie en drive van onze medewerkers vast te kunnen houden in coronatijd was wel een uitdaging”, vertelt Jeroen. “Want waar medewerkers normaal volop in beweging zijn in het resort, zijn zij ook ineens gebonden aan huis. En hoe zorg je er dan voor dat ze verbonden blijven met je organisatie? Hoe houd je de positieve energie vast? Met die vragen zijn we als team direct aan de slag gegaan toen we hoorden dat we onze deuren moesten sluiten. Want stilzitten laten wij liever aan onze gasten over. De gedwongen sluiting en lockdown werd volledig benut om de kwaliteit van de organisatie naar een nóg hoger niveau te tillen. Op iedere afdeling volgden medewerkers trainingen en cursussen vanuit de eigen Thermen Bussloo Academy én zijn we druk bezig geweest met het ontwikkelen van nieuwe (belevenis)programma’s en behandelingen. En nieuwe medewerkers? Die heten we nu welkom in ons allernieuwste onboarding platform: Appical. Een app die speciaal is ontwikkeld om nieuwe collega’s op een mooie manier kennis te laten maken met de wereld van Thermen Bussloo én klaar te stomen voor die eerste werkdag als het straks weer mag.”

Mentaal en fysiek gezonde medewerkers

Naast trainingen om er straks weer helemaal klaar voor te zijn stonden mentale en fysieke gezondheid ook hoog in het vaandel. Een belangrijk onderdeel daarvan was het Vitaliteitsprogramma. “Zo organiseerden we met elkaar en voor elkaar challenges over gezonde voeding, mindfulness trainingen, bootcamplessen, ontspanningsoefeningen en wandelsessies. We namen het op in de werkroosters, zodat het écht onderdeel werd van ieders werkdag. Een frisse start van de dag of een relaxte afsluiter, iedere dag had weer iets anders in petto.”

Positieve energie doorgeven

“Wat doe je als je van de één op de andere dag je gasten geen ontspanning meer kunt bieden in je resort? Dan breng je ontspanning aan huis! Ons dagelijks leven was ineens helemaal anders en juist daarom was het extra belangrijk om goed voor jezelf en voor elkaar te blijven zorgen. Met het online gratis platform ‘Ontspanning bij je thuis’ wilde we mensen daarbij een handje helpen.”

Het platform www.ontspanningbijjethuis.nl staat vol met praktische tips, recepten, video’s met oefeningen, meditaties en inspirerende blogs. Gericht op innerlijke rust en balans, gezondheid en voeding en beweging en beauty. “Alle medewerkers hebben een bijdrage geleverd vanuit hun eigen expertise. Zo heeft de keuken gezonde recepten voor thuis gedeeld, verzorgde onze rituelenafdeling ontspannen yogasessies en meditaties en hebben onze beautyexperts tips en tricks voor een ontspanningsmoment thuis gegeven. Die drang van medewerkers om betekenisvol te zijn en te blijven voor onze gasten, ook toen het niet kon. Dat was prachtig om te zien.”

De chefs van restaurant Intens (gevestigd in Hotel Thermen Bussloo) gingen zelfs nog een stapje verder door een heerlijk luxe wellnessdiner rechtstreeks naar de huiskamer van de gast te brengen met de speciale Thermen Bussloo Dinerbox. “Het was een heerlijke box gevuld met versbereide gerechten die garant stonden voor een restaurantwaardig drie- of vijf gangenmenu, inclusief extra tips en ingrediënten voor het ultieme wellness-gevoel voor thuis.”

Een stressvrij leveren voor iedereen

Dat is onze missie en gunnen wij onze medewerkers, onze gasten én iedereen in onze omgeving. We zijn klaar om gasten straks weer volledig in de watten te leggen, te verrassen, verwennen en te ontzorgen. Op een nóg hoger niveau dan de gast al van ons is gewend.”

Kortom; Het was een bewogen jaar. “Hoe wij dit hebben ervaren? Dat hebben we samengebracht in een video en deze ingezonden voor de Dutch Hotel Award. De video is te bekijken via:

We zijn trots op de video waarin alles samenkomt, maar vooral op ons team en jullie hartverwarmende support.”

Ook onderdeel worden van team Thermen Bussloo?

“We bouwen het genieten weer langzaam op en kijken uit naar een ontspannen en gezonde toekomst. Dit doen we samen het beste team. Daarom is Thermen Bussloo op zoek naar nieuwe talenten; enthousiaste mensen die het team willen versterken en die gastvrijheid hoog in het vaandel hebben staan. Op de website www.werkenbijthermenbussloo.nl staan alle vacatures op een rijtje!”