Stedendriehoek

Opbrengst ‘K OOK staat inmiddels op meer dan 50.000 euro

Links: Patrick Sterenberg, rechts: Paul Mol (initiatiefnemers / Sandmann Optiek)

In krap twee maanden tijd zijn er ruim 1.250 ‘K OOK-boeken verkocht en hebben tientallen bedrijven een sponsorbijdrage gedaan. Resultaat? Een tussenstand van iets meer dan € 50.000, een bedrag dat volledig ten goede komt aan de restaurants die hun recept(en) in dit unieke kookboek gedeeld hebben.

“Toen we deze actie in de tweede lockdown bedachten en niet veel later uitvoerden, hadden we nooit verwacht dat we binnen twee maanden al dit bedrag opgehaald zouden hebben”, laat een trotse maar ook enigszins verbaasde Paul Mol van Sandmann Optiek (initiatiefnemer van ‘K OOK) weten. “Geweldig om te zien dat dit idee zo enthousiast ontvangen wordt en heel veel Apeldoorners de horeca ook op deze manier een warm hart toedragen.”

Voor wie dit concept nog niet kent: ‘K OOK is een initiatief van Sandmann Optiek – naast experts op het gebied van brillen en lenzen, ook gek op koken en lekker eten. Zij hebben een (online) receptenboek bedacht waarin 30 Apeldoornse restaurants hun favoriete recept delen, zodat iedereen dat thuis kan bereiden. Het unieke van dit concept? De opbrengst van de verkoop van ‘K OOK gaat volledig naar de deelnemende restaurants.

“De verkoop startte op 13 februari en de animo was direct al groot, zowel wat interesse in het boek, de losse recepten als sponsoring betreft”, aldus Paul. De belangstelling voor het gedrukte boek is zelfs zo groot, dat van de tweede druk inmiddels ook al weer 250 exemplaren verkocht zijn. “Naast verkoop door particulieren, zien we ook dat bedrijven dit boek kopen als geschenk voor hun personeel of relaties.”

Wie één van de laatste 250 fysieke exemplaren van het ‘K OOK-boek wil hebben, kan hiervoor terecht bij Sandmann Optiek, Het Kaaslokaal, Henri Bloem, Kaldi, Nawijn & Polak, Life’s Delicious, Keurslager Lautenschutz en NETT. Online bestellen via www.apeldoornkookt.nl kan natuurlijk ook; daar kun je je overigens ook nog als sponsor aanmelden. Met jouw bijdrage steun je vervolgens letterlijk de deelnemende restaurants: de totale opbrengst wordt volledig over deze restaurants verdeeld – niks meer, maar vooral ook niks minder.

‘K OOK wordt enthousiast ontvangen, niet in de laatste plaats omdat het een initiatief is van mensen buiten de horeca. De kosten voor deze actie worden volledig gedragen door Sandmann Optiek en ondersteund door Degen & Leideritz, TOtaal & tekst en Ondernemen055.

Meer weten? Kijk dan op www.apeldoornkookt.nl, daar is alle informatie te lezen over zowel het bestellen van het (digitale) kookboek en de losse recepten als ook over de verschillende sponsormogelijkheden.