Stedendriehoek

Ondernemers over CHOW: ‘Alle kleine beetjes helpen’

Een van de ondernemers die zijn aangesloten bij Chow, is Michael Bouhof van Cafetaria Charly Kerschoten. Door zijn ervaring met een eigen bezorgapp vroeg Tijs Turkenburg hem om mee te helpen met het opzetten van de Chow-app.

“Ik weet wat belangrijk is voor ondernemers”, vertelt Michael. “Dat is onder andere de commissie. Het is mooi dat je bij Chow maar 6 procent betaalt in plaats van 13 procent (bij een ander bekend bezorgplatform, red.).” Of de ondernemer dat verschil in de praktijk ook ervaart? “Je merkt het wel. Chow is een opstartend bedrijf, waardoor we nog niet heel veel bestellingen krijgen. Maar dat heeft tijd nodig. Bij elke bestelling scheelt het in ieder geval een hoop geld. Alles waar je in deze tijd op kunt besparen, is mooi meegenomen. Ons hoofdinkomen komt nu vooral van de bezorgingen.” Een ander punt dat Michael belangrijk vindt, is de marketing en promotie van het bedrijf. “Het is mooi dat dit ook vanuit Chow gebeurt. Daarnaast vind ik communicatie belangrijk. Tijs is altijd bereikbaar als er problemen zijn.” De ondernemer hoopt dat Chow uiteindelijk nog zal groeien. “Ik sta er in ieder geval positief in.”

‘Chow zorgt voor kruisbestuiving’

Mik Mak grand café aan de Asselsestraat was nog maar net geopend, toen de deuren alweer moesten sluiten. Sindsdien zet het team zich volledig in op bezorgen. Dit deed het in eerste instantie alleen via de eigen website.

“Ik kende het Chow-platform al wel”, vertelt Frits Groeneveld. “Mik Mak heeft zich bij Chow aangesloten, omdat we het zeker belangrijk vinden om in deze tijd samen dingen te doen. Daarnaast zijn het allemaal Apeldoornse ondernemers en is het Voedselbank-verhaal (1 procent van elke bestelling wordt gedoneerd aan de Voedselbank, red.) niet onbelangrijk.”

Het hele team is zeer tevreden over Chow. “Het werkt goed en de bezorgingen lopen ook prima door. Het zorgt voor extra handel en dus omzet. Wat ik terughoor van klanten, is dat Chow eenvoudig werkt. Het zorgt ook voor kruisbestuiving. Iemand die bijvoorbeeld iets bij Kokkie bestelt, ziet ook dat er een Sizzles at the Park is. Voor mensen is het leuk om op één pagina te kunnen zien wat er te krijgen is in Apeldoorn. Ik hoop dat Tijs dit concept blijft doorzetten.”

Exotische proeverij van Martins

In het centrum van Apeldoorn, aan Paslaan 5, bevindt zich brasserie-wijnbar Martins. Een plek voor de beste koffie en het lekkerste gebak. Waar men kan kiezen uit wel vijftig wijnen, kan genieten van een fijne lunch en ook ’s avonds aan kan schuiven voor een heerlijk hapje eten. Maar nu even niet dus. Ook Martins heeft zich in coronatijd volop gestort op de bezorgmaaltijden. 

“Omdat wij met onze brasserie nog geen bestelsite hadden, zijn we blij dat we nu aangesloten zijn bij Chow”, vertelt Lizzy. “Chow geeft duidelijkheid en is ontzettend overzichtelijk. Bestellingen via drie kanalen – bellen, WhatsApp en Chow – was voor ons erg onpraktisch, dus kiezen wij nu volledig voor Chow.”

Martins heeft onlangs de eerste Caribbian-proeverijen de deur uitgedaan. Lizzy: “Als jij niet naar het Caraïbisch gebied kunt gaan, brengen wij de Caraïben bij jou! En dat ziet er uit zoals op bijgaande foto. Wat je onder andere ziet zijn tostones met tonijn, ceviche van gamba en witvis, caraotas met rijst, bakbanaan en avocado en stoba van rund en bruine rijst. Ben je ook zo benieuwd of dit lekker smaakt of wil je weten welke maaltijden we nog meer kunnen bezorgen? Check dan de Chow-app.”

Vier kerst met onvergetelijke culinaire ervaring

Sizzles at the Park zit sinds kort op de nieuwe locatie tegenover het Oranjepark. Hoewel het restaurant heel graag open had willen zijn en elke dag gasten had willen ontvangen, vliegt het team de bezorgingen en het afhalen vol positieve energie aan.

“We zijn begonnen met een Sizzles at the Park ‘Pick up’, waar gasten hun bestelling kunnen afhalen. Tevens bezorgen wij ons exclusieve Creation-menu aan huis, waar onze gasten ontzettend tevreden over zijn. Wekelijks creëren wij een special, waarin we verrassende gerechten serveren uit de vertrouwde Sizzles-keuken. Op dit moment missen wij onze gasten natuurlijk enorm. Mede hierdoor zijn wij op het idee gekomen om op zaterdag koffie, taart en soep-to-go aan de voorkant van ons pand te serveren.”

Met de feestdagen voor de deur kan het team niet wachten om mensen te mogen verrassen. “Deze bijzondere kerst en oud en nieuw halen wij alles uit de kast om bij mensen van de kerst thuis een onvergetelijke culinaire ervaring te maken.” Voor de feestdagen is alleen afhalen mogelijk, met uitzondering van het driegangenmenu.