Ondernemend

Hoorspecialisten Garant verstaan hun vak

Goed kunnen horen is net zo belangrijk als goed kunnen zien. Daarom zijn de adviezen van de oog- en hoorspecialisten bij Garant Opticien en Audicien in winkelcentrum Anklaar zo compleet. Voor zowel oog- als hoorproblemen en de oplossingen daarvoor bent u hier aan het juiste adres.

“Al vijfendertig jaar voeren wij met onze opticien en audicien deskundige metingen uit, bieden een goed advies op het gebied van oog- en oorzorg en hebben een ruime keuze aan brillen en hoortoestellen”, zegt audicien Marije Bruin-Kamer. Samen met eigenaar Nico van Marle vertelt ze over de aanpak van gehoorproblemen.

Professioneel en onafhankelijk
Naast de oogzorg helpen jullie mensen met gehoorproblemen. Dat is toch een ander terrein? Nico: “Dat is zo, maar ogen en oren zijn belangrijke zintuigen voor contact en communicatie. We hebben voor beide veel kennis in huis en als gecertificeerde professionals houden we ook onze kennis op peil door bijscholingen en opleidingen.” Marije: “We onderzoeken waar de klachten vandaan komen: is het leeftijdsgebonden, aangeboren of lawaaibeschadiging. Daarom is de intake ook zo belangrijk. Je kunt dan echt maatwerk leveren door de oplossing te zoeken die het beste past bij het probleem en de klantbehoefte. En als het nodig is werken we samen met KNO-artsen en het audiologisch centrum. We zijn daarbij merkonafhankelijk, zodat we de keuze kunnen maken uit de toestellen die op de markt zijn en we werken samen met alle zorgverzekeraars.”

Maatwerk bij hooroplossingen
Garant Opticien en Audicien heeft dus een ruime keuze uit hoortoestellen, dat maakt maatwerk makkelijker? Marije: “Dat, en we zijn zelf ervaringsdeskundig. Mensen vinden het lastig om te erkennen dat ze niet goed kunnen horen, waardoor slechthorendheid tot nare situaties en zelfs sociale isolatie kan leiden. Dan helpt het dat we als audiciens er zelf mee te maken hebben. We zijn nog beter in staat om de juiste vragen te stellen en door te vragen om het probleem en oplossing te vinden. Zit het bijvoorbeeld in het merk, of werkt het toestel misschien te veel? Zit het probleem in de gehoorbeentjes, of in het slakkenhuis dat het geluid naar de hersenen overbrengt? Dat moet je weten om voor de juiste klant het juiste hoortoestel te kiezen.” Nico: “Voor ons is het geslaagd als de klant het dragen van het toestel zo eigen wordt dat hij het kan negeren.”

Nieuwe technieken, service en nazorg
De hooroplossingen stemmen jullie dus heel persoonlijk af. Nico: “Zeker, slechthorendheid komt in vele vormen en bij alle leeftijden voor. De behoeften zijn daarom ook zo divers. Vragen als hoe de klant in het leven staat, nog in het arbeidsproces zit, of hoe het sociale leven er uitziet, zijn van belang. Dat heeft bijvoorbeeld grote gevolgen voor omgevingsgeluiden. Dan zijn andere oplossingen nodig dan bij iemand die een rustiger leven heeft.” Marije: “Gelukkig verbeteren de technieken. De nieuwe hoortoestellen scannen de omgevingsgeluiden en passen zich daarop aan. Dat is zo’n verbetering. Onze klanten mogen bij ons rekenen op goede en snelle service en nazorg. Mensen zijn van harte welkom. We zijn makkelijk bereikbaar en je kunt gratis parkeren. Wellicht is dat een mooie eerste stap naar de oplossing voor hun hoorprobleem.”

Garant Opticien en Audicien
Operaplein 11
7323 EL Apeldoorn
T 055-3662858
E welkom@garant-optiek.nl
I www.garant-optiek.nl