Stedendriehoek

Gemeente Apeldoorn Nieuws

Nieuwe afval-app van Circulus

 

 

 

 

 

 

Ciculus heeft afscheid genomen van de oude Afvalvrij-app en is overgestapt op een geheel nieuwe Circulus-App. Hierin vindt u de afvalkalender, de openingstijden, de kaart met brengpunten en alles wat u verder van Circulus gewend bent. U kunt de nieuwe app downloaden in de Play Store of in de App Store. Kijk voor meer informatie op de website www.circulus.nl/circulus-berkel-app.


Alles weten over de gemeenteraadsverkiezingen?

Woensdag 16 maart zijn de gemeenteraadsverkiezingen. Op deze dag mag u naar de stembus en kunt u stemmen op één van de leden uit de gemeenteraad. Door te stemmen bepaalt u mee wat er de komende jaren in Apeldoorn gebeurt. Wilt u liever op een ander moment stemmen dan 16 maart? Op 14 en 15 maart zijn er tien stembureaus in Apeldoorn open. Welke dat zijn, leest u op de achterzijde van de kandidatenlijst of op onze website www.apeldoorn.nl/verkiezingen.

Op deze pagina leest u alles over de verkiezingen. Wanneer u bijvoorbeeld uw stempas krijgt, wat de gemeenteraad doet en waar de stemlocaties zijn.


Wethouder Nathan Stukker aan de slag bij BMC

Wethouder Nathan Stukker gaat na de verkiezingen aan de slag bij adviesbureau BMC, als adviseur voor gemeenten en bestuurders. Hij gaf eind vorig jaar al aan na de verkiezingen niet verder te gaan als wethouder bij de gemeente Apeldoorn. Stukker begon in 2011 als wethouder in de gemeente Apeldoorn. De laatste jaren had hij onder andere onderwijs, sport, wonen, arbeidsmarkt en Wmo in portefeuille. Hij begint half april aan zijn nieuwe baan.

Stukker: “Ik ben met heel veel plezier de afgelopen jaren voor Apeldoorn wethouder geweest. Je inzetten voor de gemeente waar je zelf woont, en waar je eigen kinderen opgroeien, is misschien wel één van de mooiste banen die je kunt hebben. Vanaf half april ga ik die kennis en ervaring via BMC inzetten voor andere gemeenten in Nederland. Een uitdaging waar ik heel veel zin in heb en waar ik naar uitkijk.”


Gemeente sluit Wijnbar & Tapperij Den Olifant voor twee weken

Den Olifant moest zaterdag 29 januari dicht toen bleek dat het café stampvol stond met feestende mensen. Ook werd er niet gecontroleerd op de QR-code, was er geen sprake van zitplaatsen en droeg niemand een mondkapje. Daarmee negeerde de eigenaar alle voorwaarden die het kabinet had verbonden aan het weer open gaan van de horeca.

Burgemeester Heerts: “Ik snap dat kleinere cafés met de huidige coronamaatregelen lastig uit de voeten kunnen. Daarom dringen we als burgemeesters en als gemeenten ook stevig aan op een betere financiële ondersteuning en op een openingsplan voor de (nacht)horeca. In de tussentijd moet iedereen zich gewoonweg aan de regels houden, Corona is nog steeds geen griepje. En hoe meer mensen alles aan hun laars lappen, des te langer het duurt.  Dus wie zich er niet aan houdt, schiet niet alleen in zijn eigen voet, maar in die van iedereen.”

Verbazing
Naast een sluiting van twee weken, ontvangt de ondernemer ook een uitnodiging voor een gesprek op het stadhuis. De burgemeester: “Waar we ons over verbazen is dat we uitgerekend met deze ondernemer de afgelopen twee zomers hebben meegedacht over mogelijkheden om zijn inderdaad kleine café toch draaiende te houden, binnen alle regels. Zo mocht hij een groot overdekt buitenterras exploiteren op het grasveld tegenover het station. Hij had ook nu gewoon contact met ons kunnen opnemen.”

De burgemeester roept andere horecaondernemers en -bezoekers op zich aan de maatregelen te houden: “Laten we er zo samen voor zorgen dat onze horeca open blijft en verder open kan!”


Het aanslagbiljet is naar u onderweg

Het aanslagbiljet gemeentebelasting ontvangt u deze maand op uw deurmat of in uw berichtenbox van MijnOverheid. Als u een account heeft op MijnOverheid ontvangt u vanaf donderdag 17 februari het aanslagbiljet in uw berichtenbox. Anders ontvangt u vanaf dinsdag 22 februari het aanslagbiljet via de post.

Aanslagbiljet vanaf volgend jaar digitaal ontvangen
Wilt u het aanslagbiljet vanaf volgend jaar digitaal ontvangen? Dit kunt u snel en gemakkelijk regelen via de website www.mijnoverheid.nl. Op de website van Tribuut www.tribuut.nl/informatie/mijn-overheid kunt u nalezen hoe u dit kunt doen.

Vragen?
Voor vragen kunt u telefonisch contact opnemen met Tribuut. Zij zijn bereikbaar op 055 580 22 22 van maandag tot en met donderdag van 08.30 tot 17.00 uur en op vrijdag van 08.30 tot 12.30 uur. U kunt uw vraag ook mailen naar info@tribuut.nl.