Stedendriehoek

‘Geen wachtrijen meer, makkelijk bestellen via Chow!’

“Het loopt goed met Chow. Al in het eerste weekend dat we onze app lanceerden, eind november, stroomden de bestellingen binnen. Dat geeft een fijn gevoel, omdat we hier lang naartoe hebben gewerkt, maar zeker ook omdat we hiermee de Voedselbank ondersteunen”, aldus Tijs Turkenburg, de initiatiefnemer van het gloednieuwe bestelplatform Chow. “Immers, 1% van de opbrengst doneren we aan de Voedselbank.”

Tijs wijst er nog eens op hoe blij de deelnemende horecaondernemers en foodwinkels zijn met de lage fee die Chow aan hen vraagt. “We blijven de app doorontwikkelen. We merkten dat afhaalrestaurants minder goed te vinden waren dan bezorgrestaurants. Daarom hebben we afgelopen weekeinde het overzicht van ondernemers vernieuwd. Hierdoor zijn afhaalrestaurants beter te vinden.”

Turkenburg stipt eens te meer het voordeel aan dat Chow lange wachtrijen voor de winkels voorkomt. “Mensen hoeven niet meer per se fysiek naar de winkel toe, en als ze dit toch doen om een afhaalbestelling op te halen, dan duurt dit veel minder lang dan oorspronkelijk het geval was. Je hebt je order immers al geplaatst, en deze staat klaar op het moment dat je hem komt afhalen.” Voor het bestellen van klaargemaakte menu’s meldt Tijs: “Je plaatst je bestelling en klaar, zeker gunstig in de kerstperiode waarin je je kerstdiner niet in een restaurant kunt nuttigen. De maand december staat in onze app dan ook in het teken van de kerstaanbiedingen. Ik raad wel aan om de bestellingen snel te plaatsen, zodat je verzekerd bent van een tijdige levering.”