Stedendriehoek

De Brillenkamer: ‘We hebben al veel brillen mogen afleveren’

Links: Kirsten du Breuil- ter Horst (eigenaresse), rechts: collega Meggy Steneker (opticien in opleiding)

Op 1 mei 2020 opende Kirsten du Breuil-ter Horst de deuren van De Brillenkamer aan de Dorpstraat 46a in Beekbergen. “Het was echt een heel vreemde tijd om te starten als zelfstandig ondernemer”, vertelt zij. “We moesten meteen al allerlei aanpassingen doen, qua apparatuur en regels. Zo kon ik vanaf het begin al op afstand oogmetingen verrichten en heb ik plexiglasschermen in de winkel neergezet. We houden ons aan de hygiënemaatregelen, waardoor we de hele dag door alles schoonmaken.”

Dat De Brillenkamer in een dorp zit en kleinschalig is, ervaart Kirsten als voordelen. “We mogen nu ook maar een paar klanten tegelijk in de winkel toelaten en we werken alleen op afspraak. In feite is het dus bijna allemaal private shopping op het moment. We merken aan de mensen uit het dorp en de omgeving dat ze het prettig vinden dat ze dichtbij terecht kunnen, voor de deur kunnen parkeren, alle tijd en aandacht krijgen en altijd dezelfde gezichten zien. Dat zijn wel echt sterke punten vind ik en die horen we terug van de mensen. Dit willen we ook graag zo houden, ook na deze crisis.”

DNEye® Pro scanner

Qua apparatuur en kennis heeft het team alles in huis om de beste bril te leveren. Zo beschikt het over een DNEye® Pro scanner van Rodenstock, die een soort digitale vingerafdruk van uw oog maakt en dat op duizenden punten nauwkeurig meet. Het apparaat kijkt naar de bouw en lengte van het oog. Alle kleine oogfouten worden in kaart gebracht. Daarbij is ook te zien of u in het donker een andere sterkte nodig heeft dan bij lichte omstandigheden. “Vaak wordt onterecht gedacht dat men nachtblind is, maar blijkt uit de scan dat u in het donker bijvoorbeeld iets meer of minder sterkte nodig heeft dan overdag.” Dit wordt gemeten door met een onschadelijke lichtstraal die situaties na te bootsen en de sterktes te meten bij diverse pupilgroottes. “Combineren we persoonlijk advies met de resultaten van de DNEye® Pro scan, dan hebben we een uniek glas dat we B.I.G. (Biometrisch Intelligente Glazen) Vision noemen. Het resultaat? Meer contrast, kleur en detail, en dat zowel overdag als ’s nachts. Minder vermoeide ogen, meer comfort en betere gewenning bij mensen met een multifocale bril.”

Ruime collectie

Kirsten is al meer dan 20 jaar ‘thuis in brilmode en maatwerk’. “Brillen zijn mijn passie en ik streef ernaar om voor iedereen een bril te vinden, die zowel modieus als comfortabel is en zit.” De Brillenkamer beschikt dan ook over een ruime collectie monturen. “Hoewel klanten vaak kiezen voor één van de eerste drie brillen die ze passen, mogen zij alles proberen. We maken daarna toch alles weer schoon. Klanten kunnen fijn aan tafel zitten, achter een scherm met een passpiegel. Het mondkapje kan af als ze daar zitten, dan kunnen ze ook goed zien hoe iets staat. Binnenkort komt de voorjaarscollectie er weer aan, dus een groot deel van de collectie mag nu in de opruiming en met korting weg.” De kortingen kunnen oplopen tot wel 70 procent op een groot deel van de monturen van onder andere Vanni, Dutz, Modo, Johann von Goisern, Kristian Olsen en Rodenstock. Deze actie is geldig tot en met 31 januari. Ook voor het vrijblijvend passen van monturen is het advies om wel even een afspraak te maken in deze tijd.

Leuke start

De ondernemer blikt terug op de afgelopen periode. “We hebben een hele leuke start gemaakt en al veel brillen mogen afleveren sinds mei. We hebben ook tijdens de lockdown nog nieuwe brillen mogen afleveren aan mensen die bijvoorbeeld aan staar geholpen zijn. Maar ook aan mensen die de bril kwijt waren of van wie de bril kapot was. We hebben mensen geholpen die hun beeldscherm niet goed konden zien. Gelukkig wordt de optiek gezien als essentiële detailhandel en kunnen we op een verantwoorde manier open blijven.”

Bel voor een afspraak 06-14666601 of ga naar www.debrillenkamer.nl en boek online een afspraak.