Stedendriehoek

Campagne ‘gewoon in Apeldoorn’

APELDOORN – De campagne ‘gewoon in Apeldoorn’, een initiatief van de Stichting Apeldoorn Marketing, is deze week officieel van start gegaan. Het doel: (nieuwe) inwoners, werknemers, bedrijven en bezoekers laten zien wat de grootste stad van de Veluwe te bieden heeft.

Drijvende kracht achter de campagne is de Stichting Apeldoorn Marketing. Deze stichting werkt elke dag aan de promotie van Apeldoorn bij het regionale en (inter)nationale publiek. Ilse Harmelink, directeur-bestuurder van de stichting Apeldoorn Marketing, heeft haar wortels in zowel het Apeldoornse bedrijfsleven als in het toerisme in en rond de stad. Voor haar is schatkamer Apeldoorn dus zeker niet onbekend. “Apeldoorn is een gemeente die wel de voordelen, maar niet de nadelen van een grote stad heeft. Ondernemers vinden er een stabiele thuishaven met een gemeente die meedenkt, toeristen zien een rijk cultureel, groen en bruisend landschap en gezinnen kunnen er hun kinderen rustig laten opgroeien, met alle voorzieningen die daarvoor nodig zijn.”

Ongewoon ‘gewoon’
De pay-off van de campagne, ‘gewoon in Apeldoorn’, is zorgvuldig gekozen. “De bijzonderheden van Apeldoorn verdienen een podium”, legt Harmelink uit. “Er zijn dit jaar bijvoorbeeld maar liefst 478 evenementen in de stad en grote internationale bedrijven maken vanuit hier hun producten. De natuur rondom Apeldoorn is spectaculair. Die combinatie is eigenlijk helemaal niet zo vanzelfsprekend, maar Apeldoorn heeft het, ‘gewoon’.”
Om de voordelen en het eigene van Apeldoorn breed onder de aandacht te brengen, heeft Apeldoorn Marketing de website www.gewooninapeldoorn.nl  gelanceerd. Ook werkt de stichting intensief samen met verschillende partijen uit de stad en de regio, onder andere de gemeente Apeldoorn, ondernemersinitiatief Apeldoorn Congresstad, VisitVeluwe en Stichting Centrum Management Apeldoorn.
Inwoners, bezoekers en ondernemers zullen ‘gewoon in Apeldoorn’ de komende tijd veel gaan zien, zowel off- als online. “Wij willen dit jaar meer mensen dan ooit kennis laten maken met de grootste stad van de Veluwe”, zegt Harmelink. “Hiervoor werken wij elke dag vanuit CODA aan de zichtbaarheid van de stad op alle denkbare vlakken.”

Doelgerichte aanpak
De Stichting Apeldoorn Marketing werkt aan de bevordering van een positiever klimaat op het gebied van wonen, werken, ondernemen en vrijetijdsbesteding in Apeldoorn. Dat doet de stichting door middel van een doelgerichte aanpak met activiteiten op regionaal en (inter)nationaal niveau. Hiermee verleidt ze jonge gezinnen om in Apeldoorn te (blijven) wonen, haalt ze professionals naar bedrijven in de gemeente, zorgt ze dat Apeldoorn aantrekkelijk blijft voor die bedrijven en stimuleert ze bezoekers van de Veluwe om hun vrije tijd in Apeldoorn te besteden.
Kijk voor meer informatie op de website www.gewooninapeldoorn.nl