Stedendriehoek

Business in wonderland groot succes

Het bestuur Business in Apeldoorn v.l.n.r. Martine van der Horst, Karin Beumer, Frank huibers, Kim Sijtsema, Clemens Beneder en Charel van den Hul /Fotografie: @HenryFaberPhotography

Impressie van o.a. 208 ondernemers en de Madhatter /@LisePhotography

Op 29 februari, een unieke schrikkeldag, werd het langverwachte en verbindend businessevent, Business in Wonderland, gelanceerd. Een menigte ondernemers stond al ver voor de inloop van 19:00 uur klaar om zich te laten verwonderen tijdens de eerste editie van het nieuwe verbindende evenement. Het evenement was compleet uitverkocht en een groot succes! 

Bijzondere ervaring

Nog voor de start van de ‘Down the Rabbit Hole’-ervaring werden de ondernemers verwelkomd met een drankje ‘drink me’ en bonbon ‘eat me’, gelijkwaardig aan de film ‘Alice in wonderland’. Het achterliggende idee: je gaat klein de rabbit hole in en ondernemend groots naar huis. De legendarische tweeling Tweedle-Dee en Tweedle-Dum haalden kibbelend stellen uit elkaar, om ervoor te zorgen dat men alleen zijn/haar avontuur in gaat in Wonderland. Op pad met een gouden enveloppe, met daarin een rode of zwarte kaart en drie opdrachten, vervolgden de ondernemers hun pad. Het witte konijn dartelde haastig heen en weer, alsof de tijd hem inhaalde. Precies om 19:37 uur maakte de Madhatter zijn hilarische entree, samen met de koningen, om de eerste opdracht spetterend af te trappen.

Ontmoeten, verbinden en ondernemen

De avond stond in het teken van ontmoeten, verbinden en ondernemen, waarbij Apeldoornse ondernemers een platform kregen om nieuwe connecties te maken aan de hand van drie lucratieve opdrachten: ‘ga van groot naar klein staan’, ‘over de streep’, en ‘los je rebus op en zoek je aanverwanten’. De gemeente Apeldoorn kreeg een fundamentele plaats in de laatste opdracht, waarbij Apeldoornse ondernemers de kans kregen om mee te denken over het vraagstuk ‘hoe creëren we een aantrekkelijke binnenstad?’. Wethouder Nick Derks was met collega’s aanwezig en beschreef de avond als “bijzonder en verwonderlijk”. Hij sprak de ondernemers samen met de Madhatter toe en nodigde de ondernemers uit mee te denken. De input van deze opdrachten zullen worden overhandigd aan de gemeente.

Huub Cooijmans verbaasde vele ondernemers met zijn trucs, terwijl de fotobooth in ‘Alice in Wonderland’-stijl van Henry Faber een ware trekpleister was. Het is dan ook geen verrassing dat meerdere sponsoren zich wilden verbinden aan dit evenement. Mulder Connect en Autohopper stapten als hoofdsponsoren in, vanaf het allereerste moment gelovend in het verbindende concept met passie en vertrouwen.

Het initiatief voor Business in Wonderland werd gestart door de Stichting Business in Apeldoorn, lang voor de pandemie, en het afgelopen jaar hebben zij hard gewerkt om deze avond te realiseren. Het bestuur, bestaande uit Kim Sijtsema, Frank Huibers, Clemens Beneder, Charel van den Hul, Martine van der Horst en Karin Beumer, kijkt vol trots terug op het evenement. Ondernemers vertrokken met nieuwe connecties en een tevreden glimlach.