APELDOORN – De brandweer is zaterdag uitgerukt naar een flatwoning aan de Laan van Mensenrechten in Apeldoorn vanwege een melding van brand in een appartement. Ook een hoogwerker kwam ter plaatse om assistentie te verlenen.
Bij aankomst van de brandweer bleek in de woning een rookmelder af te gaan. Omdat er niemand reageerde en mogelijk sprake kon zijn van brand of gevaar voor bewoners, heeft de brandweer de deur van de woning geforceerd om binnen te komen.
Eenmaal binnen troffen de brandweerlieden een pannetje op het vuur aan. Hierdoor was rookontwikkeling ontstaan in de woning. Van een grote brand bleek uiteindelijk geen sprake.
De brandweer heeft de woning vervolgens geventileerd om de rook te verwijderen. Op het moment van het incident was er niemand thuis. Er raakte niemand gewond.